ביזוי כבוד המת: בנט מקדם ייבוא גופות לצרכי תערוכה

    דוד לזר No Comments on ביזוי כבוד המת: בנט מקדם ייבוא גופות לצרכי תערוכה
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במשרד הכלכלה בראשותו של השר נפתלי בנט, החליטו לאפשר ייבוא גופות לצרכי תערוכה. לצורך כך, תוקם ועדה בין – משרדית אשר תאפשר ייבוא למטרה זו. הוועדה תבחן כל מקרה של ייבוא מסוג זה והיא אמונה על הנפקת אישור לצורך הייבוא.

    יצויין, כי במאי 2012 התקיימה בתל אביב תערוכה שהציגה גופות אדם שעברו הליך שימור בתנועות ובמצבים שונים.

    כבר אז, גורמים דתיים, יהודיים וערביים כאחד התנגדו בחומרה לקיומה של התערוכה, בטענה שהדבר גורם ביזיון חמור ביותר לכבוד האדם ולכבוד המת.

    הרב ישראל מאיר לאו אמר בזמנו כי "אין שום הצדקה אמנותית או אחרת להלנת גופות בני אדם ללא כל קשר לזהותם הדתית, הגזעית או הלאומית. יש בכך פגיעה בכבוד האדם ובחירותו לקבוע אשר ייעשה בגופו".

    לאחר עתירתו של עורך הדין דוד שונברג מירושלים, קבע בג"ץ כי התערוכה תיסגר.

    בפסק הדין ב2012 כתב בית המשפט כי "כפי שנתגלתה לפנינו, נפגע כבוד האדם ובכללו כבוד המת. והבענו את מורת רוחנו מכך בפני הצדדים במהלך הדיונים שהתנהלו לפנינו, ובשל כך, אנו מורים על סגירת התערוכה".

    כתגובה להחלטת משרד הכלכלה, כתב ח"כ משה פייגלין: "אינני מבין מדוע לשר בנט חשוב כל כך לייבא גופות לצורך תערוכה כאילו היו עוד מוצג מוזיאוני. אני רואה בכך פגיעה חמורה בכבוד האדם שנברא בצלם א-לוקים".

    ממשרד הכלכלה הגיבו ואמרו כי "הפעילות הינה הפוכה מכפי שהוצגה בכתבה. אנו פועלים לבלום את התהליך שהיה פרוץ עד כה. לראשונה ייפסק יבוא גופות לארץ בצורה פרוצה ובלתי מבוקרת, ותהליך הבלימה יבוצע בוועדה שאליה דחף משרד הכלכלה".



    0 תגובות